Logo Musictrails.nl Muziekreizen

Rolling Stones Tour

Dag 1 - Amsterdam - Dartford
De reis naar Dartford, een dertigtal km ten oosten van Londen, de wieg (letterlijk!) van de Rolling Stones, wordt een unieke ervaring. Met de luxe tourbus van Dany Lademacher’s Wild Romance maken we de oversteek naar Engeland. Tijdens de busreis is er ruim de tijd om, bij goede muziek en video’s kennis met elkaar te maken.

We doen rustig aan – en als er wat tijd over is, maken we in de late namiddag al een eerste uitstapje in Dartford.

Dag 2 - Dartford - verblijf
We gaan op zoek naar de wortels van Mick en Keith: van het ziekenhuis waar ze beiden zijn geboren en de huizen waarin ze zijn opgegroeid tot het perron van Dartford Railways Station. Het is daar dat ze elkaar op 17 oktober 1961 weer ontmoeten en ze erachter komen van dezelfde muziek te houden.We gaan op zoek naar de wortels van Mick en Keith: van het ziekenhuis waar ze beiden zijn geboren en de huizen waarin ze zijn opgegroeid tot het perron van Dartford Railways Station. Het is daar dat ze elkaar op 17 oktober 1961 weer ontmoeten en ze erachter komen van dezelfde muziek te houden.

In de namiddag worden we ontvangen in de lagere school waar ze alle twee op hebben gezeten.  De dag besluiten we met een bezoek aan het Mick Jagger Centre, waar we een concert bijwonen.

Dag 3 - Dartford - Londen
’s Ochtends  nemen we nog een kijkje bij de middelbare school van Mick Jagger. Dan gaat het richting Londen met onze stoere tourbus. Lunch in het Sticky Fingers Restaurant van Bill Wyman, de legendarische bassist van de Stones. Het restaurant is tegelijkertijd ook een museum, met talloze memorabilia aan de muur.

We wandelen door Londen en ontdekken plaatsen die bepalend zijn in de geschiedenis van de Rolling Stones: van Bar 190 in het Gore Hotel en hun huizen in Chelsea tot Soho, met de studio’s waar ze hebben opgenomen en de clubs waar ze hebben opgetreden.

Dag 4 - Londen - verblijf
We beginnen de dag met een bezoek aan het heerlijke Eel Pie Island Museum, in Twickenham. Daar krijgen we het verhaal te horen van Het Hotel op het eilandje in de Thames, dat een bepalende rol heeft gespeeld in de carrière van de Stones en heel wat andere Britse sixties bands.

We lunchen in One Kew Road, waar de originele Crawdaddy Club was gevestigd. Hier zijn de Stones echt begonnen met optreden. En hier heeft hun eerste, historische ontmoeting plaatsgevonden met de Beatles, op 14 april 1963.

Vervolgens gaat het richting de Ealing Jazz Club, “The birthplace of British rhythm and blues”. Hier zien Mick, Keith en Dick Taylor - de eerste bassist van de Stones- voor het eerst Brian Jones aan het werk. Ter plekke bekijken we de documentaire Ealing Club: “Suburban Steps to Rockland”. We gaan er van uit dat we in de club die avond een optreden zien.

Bij de première in Londen, vlnr: Terry Marshall, Fery Asgari (eerste club manager), Johan Ral, regisseur Giorgio Guernier, Dick Taylor (eerste bassist van de Stones, Pretty Things), Don Craine (Downliners Sect)

Dag 5 - Londen - Amsterdam
’s Ochtends is er nog wat vrije tijd in Londen – misschien een goede gelegenheid om het Hard Rock Café Museum te bezoeken. En dan de tourbus op weg naar huis…

• Reisdetails

Prijs:
    Vanaf 1.395,-
  • Routekaart

Meld je aan op de nieuwsbrief, bekijk onze videos en de reisplanner